Friday, November 02, 2007

Moara Roşie a devenit un topos "greu" în economia geografică a Chişinăului, şi piesa care rezistă aberantelor demolări şi renovări neghioabe petrecute în ultimii ani în centrul capitalei RM. Stau adesea şi mă gândesc cărei minuni să datorăm ocolirea în faţa demolării acestui monument unic...mai ales că acea zonă a oraşului posedă una din cotele maxime pe piaţa imobiliară...Sunt destule firme importante în acea parcelă, unele transnaţionale(ex.UPS), dar se construiesc şi blocuri, aşa-zis, "exclusiviste", de aceea ruina noastră e ca o bârnă-n ochii posibililor investitori. Mai presus decât orice, Moara Roşie este, cred, barometrul prosperităţii chişinăuiene. Mai precis, existenţa ei arată că forţa financiară nu este încă suficient de vânjoasă, pentru a începe monitorizarea drastică a locurilor susceptibile a fi bune pentru investiţie...Atunci când se pune problema pământului pentru construcţie, închiriere, concesionare, fiecare centimetru devine foarte preţios, imposibil de neglijat. În consecinţă, anul 2007 i-a mai adus o şansă Morii Roşii, mai intră într-un nou an. Deşi, sincer să fiu, nu ştiu ce impact are întreaga mea pledoarie pentru ea.
Important este să-şi aştepte liniştită venirea momentului când se va restaura, însănătoşi.

2 Comments:

Blogger Rodica Dumbraveanu said...

Ah da..
Am citit articolele d/e Casa lui Hertza di demolarea casei Feodosie (pe care nu am prins sa o mai vad in realitate)...
Cu cata ardoare asteptam renovarea casei Hertza, un monument de arhitectura care imi parea absolut fascinant, pe atat de mare mi-a fost dezamagirea cand am vazut "restaurarea" fatadei principale..pentru ca vazui intr-o emisiune la un post privat TV, ca aceasta "restaurare" a avut loc numai pe fatada principala, fatada din spate a ramas ori pe juma ori deloc restaurata.
si ft bine i se potriveste cuv "vandalizare" in contextu' dat.
Grozavie...

Monday, June 09, 2008 12:48:00 PM  
Blogger vladimir b. said...

Vezi intreaga problemaica discutata despre Vandalizarea Casei Hertza aici:
http://ochiuldeveghe.over-blog.com/article-7127285-6.html#anchorComment

Monday, June 09, 2008 2:09:00 PM  

Post a Comment

<< Home